Egy ember sem megcsinálni, sem megakadályozni nem tudja,
amit igazi tulajdonosi közösség meg akar alkotni!
Most már mondhatjuk szemünk láttára fejeződik be társasházunk második korszerűsítést eredményező felújítása. Itt az ideje összefoglalni, értékelni, mi és hogyan is történt valójában?!
Érdeklődök kérdezik, honnan van a társasháznak pénze? Igaz, hogy 20 000 Ft-l emelkedett a rezsi?
Kétkedők mondják: lesz még ennek böjtje! Irigyek szerint nem érte meg 100 milliót költeni a „beton bunkerre”!
Kishitűek állítják: majd meglátjuk!
Mi, szerintem a többség, a társasház tulajdonosai egyszerűen mosolygunk és örülünk annak amit megvalósítottunk. Tudjuk a választ, hogyan, miből miért.!
Hogyan is kezdtük? Foglaljuk össze:
2002. február 02.-án döntöttük arról, hogy megírhatom és benyújthatom nyílászárók cseréjére a pályázatot.
2003.-ban megnyertük a 22 milliós vissza nem térítendő támogatást ! 33 milliót beruháztunk!
2011.február 08-án felhatalmaztatok újabb felújítás előkészítésére. Három évig előkészítő munka folyt.
Néhány tulajdonosról most derült ki nem is sejtette, hogy mire készül a többség..
2013. áprilisi társasházak konferenciáján elhangzottak alapján május 06-án minden tulajdonosnak megküldtem a felújítással kapcsolatos javaslatomat.
Május 27-én megszületett a határozat, legyen felújítás még az idén. Egy lakás tulajdonosai nem szavaztak. Június 30-ig minden tulajdonos LTP szerződésének módosításával rendezte az önrészét. A nem szavazó tulajdonosok nem fizettek, nem kötöttek LTP -t sem. Perelni fogjuk a pénzünket.
Július 01-én aláírtam a kivitelezőkkel a szerződést. Kéthéttel később egyik tulajdonostársnőnk kifejezte, hogy milyen kár hogy nem a cégüket bíztuk meg a szigeteléssel. Férje meg jó lett volna műszaki ellenőrnek. Nemet mondtam tapintatosan. Felújítás alatt aztán bőven kaptam is kritikát, mit hogyan is kellene csinálni. Lehet, hogy a korrupciót így kell elkerülni?
Meg is lett az eredménye a felújítás befejezésekor javasolta, hogy ideje lenne átadnom a ház kezelését az Edita cégnek.
Jó ütemben folyt a munka, megértettük miért kellett levenni a saját redőnyünket. Azt is elfogadtuk, hogy az erkélyek mellvédjét le kell fedni, meg kell akadályozni, hogy a víz végig folyón a falon.
Szeptember 28-a van látjuk az eredményt. Nézzük meg mire alapoztuk a megtakarítást?
2012 éves kiadásunk:
víz díj= 3 172 768Ft, szemét díj = 1 351 295 Ft , hő díj 5 709 473 Ft áram díj =340 000 Ft
Ez összesen=10 574 038 Ft! Mi lesz január 01-töl? 20% rezsi csökkenés
Azt jelenti, hogy a 20% =2 114 480 FT egy év alatt. Elosztva 12-el, osztva 56-al= 3 147 Ft.
Tehát 3 147 forint megtakarítás jut minden lakásra havonta. A szigetelés hatásából és napkollektor működéséből származó megtakarítást nem vettem figyelembe, jó lesz tartaléknak.
Kintlévőségünk 2 millió forint, ( egy tulajdonos 1,5 millióval tartozik ezt pereljük) ha csak a fele megtérül már készülhetünk a kazánok kivásárlására..
Közgyűlési anyagban azt ígértem az idei közös költség összegét befagyasztjuk nem emeljük és nem csökkentjük 2 évig, azaz 2016 januárig. Be tudjuk tartani ha olyan egységesen támogattok mint a felújítás alatt!
Azt írtam, egy ember ilyenre egyedül nem képes .Így igaz, pedig sokan gratuláltok,dicsértek,(kivéve aki nem) azt mondjátok ez az én érdemem. Ebből csak annyi igaz, hogy rajtam is múlott sok minden.
A feladat amit kaptam óriási terhet és felelősséget rakott rám. Bizalmatok adott erőt mindent végig vinni.
Köszönöm kivétel nélkül mindenkinek aki segítette a terhet elviselni. Elismerés mindenkinek aki leszereltette a redőnyét, aki kiürítette az erkélyét, aki örömmel vette a párkányok felszerelését.
Sokszor mondják, hogy könnyű dolgom van mert jók a lakók., mindenbe bele mennek.
Tudjátok jól, hogy nem vagyunk mi sem egyformák. Van aki a macskáját többre tartja szomszédjainál. Van aki a közös tulajdonban lévő erkélyt beépíti és a lakásához csatolja. Sok félék vagyunk, sok féle képen gondolkodunk élünk.
A legfontosabban azonban meg van , meg volt mindig az egység. Valódi tulajdonosi szemlélet, erős tulajdonosi
közösségi akarat vagyonunk értékének megőrzésében.
Ezért van jó dolga, könnyű dolga társasházunk közös képviselőjének!
Ezért már tervezi is a kazánok megvételét, az LTP hitel előtörlesztését, napelemek telepítését.!
Benne vagytok?! Vagy hívjunk mást, hogy folytassa!? Lenne jeletkezö?! Talán igen, ha az eredményeket nézi.
Talán nem ha nehézségeket látja. Feljelentési mániáját kiélö tulajdonosunk jubilál ha eléri a 20-ig ügyét!
Látjátok nagyon szép a házunk de van árnyéka is... lehet. hogy ez a természet rendje..
EVO-KOMPLEX Kft.
Zalaegerszeg Rákoczi F. u-.4-8
8900
Stanka László ügyvezető
részére
Tisztelt Stanka Úr!
Társasházunk felújítására kötött szerződésnek megfelelően már teljesítették a munka több mint 50 %-t ezért javasoljuk a részszámlájuk benyújtását.
Mai napon több tulajdonostársammal megtekintettük a munkatársai által használt közterületet és a leszigetelt, lefestett falfelületet. Épületrész látványa örömmel töltött el bennünket.
Tulajdonostársaimat tájékoztattam arról, hogy a felújítás kezdetétől folyamatosan jelen vagyok az építési területen. Honlapunk felújításához a munkavégzéséről, a hátrahagyott munkaterületről naponta felvételt készítettem.
Tulajdonostársaktól, lakótársaktól e-mailban folyamatosan kértem és kaptam a tapasztalatukat, véleményüket.
Stanka Úr!
Tulajdonosi közösségünk nevében tájékoztatom, hogy jól döntöttünk amikor a cégükkel kötöttünk szerződést. Eddigi munkájukkal meg vagyunk elégedve.
Munkatársai, az építés vezető folyamatos jelenléte mellett, kivétel nélkül szakszerűen, gyorsan, kulturáltan végezték el a munkájukat.
Tették ezt olyan környezetben ahol sokszor több volt az érdeklődő néző és valószínűleg jelen volt az irigy konkurencia is.
Munkafegyelmük, tempójuk, fiatalos vidámságuk minket is jókedvre derített.
Munkaterületnek használt közterület tisztántartása miatt jól látható vált a park szemetes területének az elhanyagoltsága.
Munkájuk elmerését kérem szíveskedjen munkatársaival ismertetni.!
Zalaegerszeg 2013. augusztus 29.
Tisztelettel: Pintér József közös képviselő
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hála és köszönet a munkájukért!
Edit, Rózsa Józsefné tulajdonos, főmunkatársam, pézügyi bizonylatok aláírója, gazdálkodásunk minden adatának ismeröje.
Erzsi néni, Pintér Józsefné, kedves feleségem, életem terheit megosztó párom, sikeres munkám legföbb támasza!
A közös alkotás élménye a megcsináltuk öröme, ünnepünk sikere!
35 éves Társasházunk harmadik „ születésnapját „ megújulását ünnepelve megköszönöm azoknak akik megtisztelték rendezvényünket.!
Épületünk elkészültét, azaz ” megszületését” a leendő tulajdonosok nagyon várták 35 évvel ezelőtt.
Építkezést támogató bank után anyai ágon OTP Társasház, apai ágon a Landorhegyi úti 48-54 nevet kapta az újszülött.
A házat hamarosan birtokukba vették és 1979 márciusában a tulajdonosok szerződésben azaz Alapító Okiratba sorolták fel a tárgyi eszközöket, lakások tulajdonosait. A szerződés alapján befizetve az első havi kalkulált közös költség előleget, működtetni kezdték az otthont jelentő épületet.
Az öregedő épület maradt, a tulajdonosok, lakók mentek, újak meg jöttek éveken át.
Így volt ez 2003- ig amikor 20 milliós pályázati támogatással a 25 éves épület fiatalításának, korszerűsítésének a folyamata új tulajdonosi szemlélet létre jöttét eredményezte.
Ez jelent meg a törvényi előírásának megfelelően a „ változtatásokkal egységes szerkezetben „ megalkotott új társasházi szerződésben, amelyben az „ alulírott szerződő felek…az ingatlan tulajdonostársai kölcsönösen megállapodnak abban, hogy a lakóépületet a továbbiakban is társasházként működtetik a módosított Alapító Okirat és a társasház Szervezeti Működési Szabályzata rendelkezései szerint.”
A módosított korszerű okiratok szellemisége már az új tulajdonosi szemléletet tükrözte. Ez társasházunk második születését megújulását jelentette, kialakult a tulajdonosi közösség új minősége.
Aki ezt nem vállalta, nem írta alá a szerződést a mai napig sem érti, hogy nem csak az épületünk változott meg de mi tulajdonosok is folyamatosan átalakultunk.. Kivéve azt aki nem, aki továbbra is leragad a 35 éves Alapító Okiratnál.
Napról napra a körülményeket figyelembe vevő, az adott helyzethez jóban igazodó, összetartó emberek okosan élő és gondolkodó közössége jött létre .Tulajdonosi mivoltunkat felismerve, egyéni és közös érdekeinket megfogalmazva folyamatosan egyeztetve készítettük elő a harmadik „ születésnapot „ azaz a teljes megújulást jelentő, ingatlan vagyonunk értékét növelő, korszerűsítő felújítást.
Az ünnepi tortára írt „megcsináltuk” felírat nagyon jól kifejezi a közös munka, a siker közös örömét.
A szemünkkel láthatjuk, szívünkbe zárhatjuk társasházi tulajdonosi közösségünk megújult, korszerű otthont jelentő épületét, közösség tagjait, az ünneplés örömet adó érzését.
A felvételek képeit nézegetve a szemet gyönyörködtető épület és napkollektor mellett jól látható ahogy tulajdonostársak egymásnak is örülve beszélgetnek.
Nincs mit és nem kell szégyellni ha úgy érezzük jó itt együtt, ilyen épületben és ilyen közösségben lakni azaz élni.!
Kívánok minden tulajdonostársamnak,lakótársamnak, ehhez hosszú életet és jó egészséget!
Pintér József közös képviselő
M E G H Í VÓ
Tisztelt Érdeklődő Tulajdonos, Társasházi közös képviselő!
Társasházunk tulajdonosi közössége nevében tisztelettel meghívom a 2013. október 05-én 12.00-kor tartandó záró rendezvényünkre !
Landorhegyi út 48-54 szám alatt található OTP Társasház épületének energia megtakarítást eredményező hőszigetelési felújító munkálatai, a meleg vizet előállító berendezés felújítását szolgáló napkollektorok, valamint a rádió frekvenciás költségmegosztók telepítése befejeződött.
A felújítás megvalósulásának ünneplésével célunk, hogy felhívjuk városunk társasház tulajdonosainak a figyelmét a korszerűsítést eredményező felújítás jelentőségére és a megvalósítás lehetőségére.
Rendezvényünk alkalmat ad társasház tulajdonosaival való találkozásra, a tapasztalatok megbeszélésére, átadására.
A program lehetőséget teremt a felújítást megvalósító kivitelezőkkel és a támogató pénzügyi szakemberekkel való beszélgetésre.
Rendezvény szervező társasház, támogatók OTP Nyrt, BióEnergiaTeam, EVO-KOMPLEX, Sebi-Cső Bt.
Program:
Hely: Zalaegerszeg Landorhegyi út 48-54 épület előtti park.
Időpont: 2013. október 05-én
08.00 - 13.00-ig pörkölt főzőverseny
12.00 - 13.00-ig felújított épület és berendezések bemutatása.
13.00 - 14.00.-ig főzőverseny zsűrizése
Meghívottak, érdeklődök kérdéseire választ adnak:
LTP és hitel szerződésről:
OTP Bank Nyrt., Erdősi Gábor, Tamási Edit Társasházi szakértők
Homlokzat,- tető hőszigeteléséről:
EVO-KOMPLEX Kft : Stanka László ügyvezető, Komár György ügyvezető, Csete Miklós építésvezető
Műszaki ellenőrzésről:
Épitészeti és Mérnőki Fővállalkozó Kft : Balaskó Zsolt műszaki ellenőr
Napkollektor telepítéséről üzemeléséről :
Bió Energia Team : Egri István Sebi-Cső Bt : Sebestyén Zoltán vállalkozó
Rádió frekvenciás költség megosztó működéséről:
Techem Kft Előd Csaba ügyvezető igazgató
Zalaegerszeg 2013.szeptember 25.
-
Pintér József közös képviselő
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Felújítás hírei:
T Á J É K O Z T A T Ó
Tisztelt Tulajdonostársak!
LTP szerződést kötött tulajdonosok részére a hitel összege rendelkezésre áll. Szerződést aláírtam, nálam megtekinthető.
Bárdosék költségeinek a kivételével a felújítás pénzügyi fedezete biztosított.
Felújítás munkálatainak eredménye jól látható. Napkollektorok a helyükön vannak nagy a valószínűsége, hogy 05-ig bekapcsolják a meleg víz szolgáltatásba. Lehetséges, hogy az első napokban a víz hőfoka ingadozó lesz. Türelmet kérek a végleges beszabályozás elvégzéséig.
A csapból folyó víz hőfoka nem lehet 40 foknál kevesebb. Megköszönöm, ha időnként megméritek és megmondjátok a mérés időpontjában az eredményt.
Tető szigetelése lassan befejeződik, kisebb munkálatok vannak csak vissza.
Játszótér felöli falszigetelés a héten befejeződik, hétfőn az ablakok és a párkányok körüli munkákra kerül sor.
JAVASLOM minden tulajdonosnak a redőnyök levételét minden ablakról.
Játszótér felöli ablakokról 05-ig, az utca azaz az erkélyek felöli oldalon 20-ig.
Miért célszerű a redőnyök levétele?
- szakszerű szigetelés, festés csak így készíthető
- hő híd létrejöttének a megakadályozása másképpen nem lehetséges
- adott lakás ablakára és a környékére a szigetelési munka elveszíti a garanciát
- bogarak, egerek,denevérek megtalálják a legkisebb rést is és betelepülnek az új szigetelés alá.
- pára, víz bejut a fal és a szigetelés közé, a fagy lassan lebontja a ragasztást
- a több éves , piszkos redőnyöket célszerű megtisztítani, felújítani
- Senki senkit nem kényszerit a redőnyei leszerelésére de érdemes végig gondolni a leírtakat! Megéri a garancia elvesztését?
Ki végezze el a munkát?
- a tulajdonos döntése, költsége és intézkedése alapján elvégezheti:
- tulajdonos saját maga, családja, barátja, ismerőse
- tulajdonos által megbízott szakember
Ki az aki már szerelt le redőnyöket?
Ajánljuk az alábbi szerelőt: Tóth József +3630/269-6110
Fel lehet hívni és megbeszélni a szerelést!